Huizen schieten als paddestoelen uit de grond - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Karlien Roelse - WaarBenJij.nu Huizen schieten als paddestoelen uit de grond - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Karlien Roelse - WaarBenJij.nu

Huizen schieten als paddestoelen uit de grond

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karlien

14 Februari 2010 | Indonesië, Batavia

Zo.. We zijn weer 2 dagen verder en we hebben weer veel te veel beleefd! Te beginnen bij vrijdag. We hebben als eerst lekker uitgeslapen! Uitslapen gaat trouwens sowieso erg goed in deze hitte. Ook een tussendoor slaapje doen we vaak haha. Om 2 uur gingen we naar het gemeentehuis om kennis te maken met de burgemeester en nog wat andere belangrijke personen. We hebben het over de huisvesting gehad en over hoe we ons in Ambon voelen. Nou hier in Ambon voelen we ons goed, maar een huis hadden we toch iets sneller verwacht. De eerste optie viel al weg want dat was een beschimmeld huis, toen hebben we wat eisen gesteld (erg he?!) en er een beetje vaart achter gezet. En opeens! schieten de huizen als paddestoelen uit de grond. We hadden keus uit verschillende huizen maar konden het niet eens worden. Totdat we de familie Sohilait hadden ontmoet. Zij zijn voor de Molukse begrippen erg rijk en hebben een paar huizen op Ambon. We mogen nu bij hun in huis komen wonen. Echt een super mooi huis, met alles erop en eraan waarschijnlijk zelfs internet. Echt heel luxe dus. Het is een familie waarvan de dochters studeren in Australie. De moeder gaat altijd mee dus blijft de vader over met twee huishoudsters en een tante van die dochters. Zij gaan donderdag weer terug naar Australie want dan is hun vakantie voorbij. En wij mogen daar dan dus logeren! Echt zo gaaf. Het is in Karang Panjang en ik heb het even gecheckt, het is familie van Kelly want ze komen ook uit Kampong Allang. (kelly is m'n schoonzus) Echt leuk he!
We kunnen er donderdag terecht en alles wordt voor ons gedaan, natuurlijk zullen we zelf ook wel een beetje initiatief nemen ;).. Maar dat is in ieder geval goed nieuws!

Vrijdag avond hadden we een verjaardag van een meisje wat 1 werd van familie van Lida. We hebben daar gegeten, het was in Paso. Erg gezellig! Maar dat het verkeer chaotisch is hebben we de volgende dag gemerkt.
Zaterdag wilden we naar het strand en we zijn op de Ojek (brommer) gegaan. Helaas is dit niet goed afgelopen. De jongens wilden stoer doen omdat ze een Nederlands meisje achterop hadden zitten. Ik stond al stil voor een auto dus ik gaf die jongen een mep en zei dat hij voorzichtig moest zijn. Vervolgens reed hij rustiger. Maar de bestuurder van de Ojek van Oriana was aan het praten en wilde inhalen (ze rijden hier links) hij ging naar rechts maar er kwam een auto aan, hij moest snel naar links en begon te zwingelen. Zo knalden ze tegen de Ojek waar Kim achterop op zat. Ze vielen met zijn vieren en kwamen in de berm terecht. Op dat moment reed ik ongeveer 15 meter erachter. Ik schrok me kapot!! Iedereen kwam er omheen staan en ja ook hier hebben ze ramptoeristen. Ik had meteen Michael gebeld (een student waar we aan gekoppeld zijn) en een paar dames hebben ons goed geholpen en een busje heeft ons naar het ziekenhuis in Passo gebracht. Daar hebben ze Oriana en Kim goed schoon gemaakt, maar niet echt steriel. Michael wist een dokter die ook Nederlands spreekt omdat hij 1,5 jaar in Vlissingen stage heeft gelopen. Hem hebben we direct gebeld en we zijn 's avonds naar het ziekenhuis in Ambon stad geweest. hij heeft ons behandeld. Dit was wel fijn. De meiden hebben een röntgenfoto gehad maar er is gelukkig niks kapot. Oriana heeft een flinke wond op dr enkel en is gekneusd en Kim lag onder en heeft aan haar linkerzijde last van haar schouder en haar knie. Pfff die stomme Ojeks! Daar gaan we niet meer op. Kim en Oriana hebben wat pillen gehad om te slikken en spulletjes en verband om erop te doen. Het komt gelukkig allemaal goed maar de schrik was groot!
Dagje strand hebben we dus niet meer gedaan.

Verder ontmoeten we hier steeds meer familie van de andere meiden, echt heel leuk! Als het goed is is oom Nico Pentury nu richting Indonesië aan het vliegen dus hem zien we vast van de week wel. Leuk!

Heb er zin in om donderdag in onze luxe villa, zelfs ook met generator. Dus als de stroom uitvalt hebben we gewoon licht..

Deze week stage lopen op een nieuwe school, ben benieuwd! Voor Kim en Oriana zal het wat lastiger worden.

Jullie horen er wel weer van! Thanks voor de leuke berichtjes. xx Amatoo!

Sayangila temanmu
=
Love your friends

• 14 Februari 2010 - 14:12

Fransgall:

Karlien, wat vervelend allemaal. Gelukkig dat jullie bij een Nederlands sprekende dokter terecht konden.
    In Passo wordt echt wat
    afgescheurd en dat is echt gevaarlijk dus zeker niet stoer.... Je hebt daar toch ook dat drukke kruispunt??
    Gelukkig zijn het 'kleine' wondjes en weet je zeker dat ze er bovenop komen.

Succes met verhuizen en we wachten je foto's af :).

Liefs Fransgall

P.S: geef oom nico een pollo :D

• 14 Februari 2010 - 15:42

Uncle Alfaris:

Pfff,,,wat minder allemaal, maar echte zeeuwse boerinnen komen er vanzelf wéér bovenop..hehehe

Semogah Oriana dan Kim cepat sembuh.

Ja,die ojeks denken van,djago2 met van de die hollandse chicks achterop,
    lekker menargti (stoer)doen,
    niet meer doen in het vervolg...maakte er nog grapjes over vorig keer..

Goed,spreekwoord over de ezel is jullie wel bekend toch....

Maar er is ook goed nieuws te lezen Ka, hèhè...eindelijk een huis..
    hoop dat jullie daar kunnen blijven en niet na een paar dagen of weken weer al naar wat anders moeten zoeken..

Als het goed is zit oom Nico nu in Jkt.

Veel succes met jullie stage op de nieuwe school en voor Oriana en Kim ,dat ze gewoon mee kunnen doen.

Hormat dan salaam manis

• 14 Februari 2010 - 15:47

Ka,
    tussendoor
    slaapje = istirahat

• 14 Februari 2010 - 16:19

Marloes :

Jeetje zeg wat een verhaal. En irene en Lida willen zo een scooter gaan kopen begrijp ik? Ben benieuwd naar je volgende stories!
    X

• 14 Februari 2010 - 18:21

Rian:

Karrrrrrrrrrrr, leuk die foto's!!
    Heb je voor de rest al gesproken vandaag, dus dit was 't haha xxx

• 14 Februari 2010 - 18:48

Kishje:

Haiiii,
    zo een huis van de familie van Kelly?!
    Sadaaaaaap man!!!
    Wat sjit van het ongeluk van die meiden zeg...
    Gelukkig met jou alles oke ;-)
    binnenkort zie je usi Jentje ook weer. Echt te grappig man!
    Nou doe weer voorzichtig aan hè!
    Dikke kus van ons uut B'veld

• 14 Februari 2010 - 18:55

Kishje:

Ooh ja... Leuke picca's :-)

• 15 Februari 2010 - 12:24

Jessica:

Hey Kar!

Wat een spannende en leuke dingen heb je allemaal al beleefd zeg! We zijn trots op je hoor!
    Veel plezier nog en doe voorzichtig!

Liefs, Tony en Jessica
    Dikke kus van Naïr

• 15 Februari 2010 - 12:45

Mijke:

hiii karlien!!
    klinkt echt heel leuk zeg allemaal, en toch echt nog geluk gehad dan met zo'n huis! wij hebben hier net de carnaval achter de rug, ook mooi! Helaas hier -3 op 't moment dus jullie hebben het beter bekeken! genietse! ook de groetjes van leoni

• 15 Februari 2010 - 16:55

Asnath:

Hé Karlien, jeetje wat een belevenissen toch allemaal. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen en hebben jullie een huis.
    Ècht leuk die krabbel van usi Onya bij mij (en ook je ontmoeting met haar). Doe je haar de groeten van my en zeg maar dat het hier goed gaat. Behalve het weer natuurlijk, ik ben het inmiddels helemaal beu maar daar heb jij gelukkig geen last van.
    Ik ga je andere reisverslagen zsm op mn gemakje lezen (op aanraden van bung El).
    Grtjs, oesi Asnath ;-)

• 15 Februari 2010 - 19:28

Desi:

Leuke foto's Kar ! Ziet er super uit. Ook goed nieuws van het huis! Jammer van de meiden met wie je bent, maar gelukkig dat ze weten dat dat ook weer over gaat! Ik stuur je snel weer een mail. Xx

• 16 Februari 2010 - 09:28

Dana:

OMG! Wat een heftig verhaal zeg.. Gelukkig konden jullie met de schrik weg komen!
    Hier ligt nog steeeds sneeuw en m´n bruin gaat er veel te snel af..
    Leuk dat je er foto´s bij hebt gedaan, ben jaloers man!
    xxxx Daan
    ps: als je een berichtje op je site neer zet kun je onder het kopje 'geschreven door' webmaster ff veranderen door karlien dat is wat makkelijker voor de mensen die je mailtjes krijgen..!

• 17 Februari 2010 - 02:15

Junico Pentury:

Hai Karlien, heb mijn laptop is na 3 dagen uit mijn tas gepakt. Zit nu 17-02-10 (woensdag)nog in jakarta. Ticket voor naar ambon is thuis net afgeleverd. Ja dat kan hier allemaal. Vertrek morgen (donderdag) kom in de ochtend aan. Ik lees dat je al het nodige hebt meegemaakt. Ik zou zeggen voorzichtig. Vooral het verkeer. Vanavond ga ik met vrienden weer lekker eten in de stad en dan het vliegtuig in. Tis wel een verschil he het weer. Thuis in Holland de verwarming aan en hier (jakarta/ambon) errug warm maar heerlijk. Ok tot gauw.

@ Fransgall: laf joe
    @ uncle Buda: groeten van oom Gustaf. Kapan main2 dijakarta?

• 17 Februari 2010 - 14:03

Uncle Alfaris:

Oi bro,uncle budah tida mo...awas keluar makan terussss..lalu bale blanda badan sama budah...

Waaa.. ticket ini hari masuh,waaa... satu hari lagi di jkt...

Nog effe Ka dan komt oom Nico jullie kant op.
    Doe de groetjes als je hem ziet en volgens uncle heb je hem best wel veel te vertellen...

Heb je véél last van de warmte Ka,of valt het wel mee..?
    Het is anders wel beter dan hier denk ik...
    Wordt er gewoon niet goed van!

Btw, hoe is het met de gewonden ???
    Gaat het al wat beter ?
    Hoor/lees het wel.

Cium manis , uncle Alfaris
    @Fransgall laf you too.

• 17 Februari 2010 - 14:08

Uncle Alfaris:

Btw bro, kasih hormat par om Gustaf dan Nicky. Saya lupah..bilang sa sampai lain kali.
    Amatoo.

• 17 Februari 2010 - 14:27

Junico Pentury:

Net gegeten met oom Gustaf, tante enny en Nicky M. Echt waar papeda in jakarta. Nu on the way naar het vliegveld. Over 5 uurtjes ambon. Twas weer lang geleden dat ik er was..... :-). Karlien tot zo.

• 17 Februari 2010 - 16:29

Xandra:

Heey!!!
    Als ik jullie berichtjes zo lees had ik graag bij willen zijn. Wat ontzettend leuk allemaal. Gelukkig is het ongeluk achteraf meegevallen! Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen!
    Veel plezier nog! En doe voorzichtig!
    Liefs,

• 20 Februari 2010 - 06:23