Stage en leuke dingen doen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Karlien Roelse - WaarBenJij.nu Stage en leuke dingen doen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Karlien Roelse - WaarBenJij.nu

Stage en leuke dingen doen

Door: karlien

Blijf op de hoogte en volg Karlien

07 Maart 2010 | Indonesië, Batavia

Ik begin even met hetgeen waar we hier eigenlijk voor zitten. Namelijk stage lopen en kennis opdoen over het onderwijs op Ambon. Het onderwijs op Ambon kennen we onderhand wel. Of toch niet? De leraren waar we bij stage lopen denken vast: we dumpen die witte mensen voor de klas dan kunnen we zelf een dutje oid doen. Ze vinden het al lang best dat ze even vrij zijn, ze zijn dan ook nergens te bekennen als je ze even nodig hebt.
Voor het onderzoek wat Kim en ik doen hebben we al het één en ander kunnen opschrijven, jaa we doen ook nog wel iets!

Afgelopen dinsdag hebben we met z'n allen bij de zus van Alfa gegeten. Zij was afgelopen zondag aangekomen op Ambon. Echt zo leuk om weer iets bekends te zien! De volgende dag zijn we samen naar het strand in Natsepa geweest, lekker gezwommen en vers fruit gegeten. Morgen hebben we nog afgesproken en dan gaat ze dinsdag alweer weg. De tijd gaat zo snel!
De rest van de week hebben we gewoon stage gelopen, geluierd, boodschappen gedaan enz.

Zaterdagochtend zijn Lida, Kim, Irene en ik vroeg opgestaan om naar Tulehu te gaan. Dit is een dorpje wat ongeveer een halfuur rijden vanaf de stad is. Om 6 uur werden we opgehaald door onze begeleidster Irene met een chauffeur. In Tulehu heb je een warm water bron. En het was écht heel warm! Drie kleine zwembadjes, de één nog heter dan de andere. Het duurde daarom voor ons ook best even voordat we helemaal door waren. Doordat we zo vroeg waren was het helemaal niet druk en konden we rustig badderen. Vervolgens zijn we doorgereden naar Waai. Er was een soort beekje waar we eerst een meisje in zagen poepen, vervolgens een jongen z'n gezicht en tanden aan het wassen/poetsen was en even later een aantal dames hun kleding aan het wassen waren. Dat verzin je toch niet!
Een paar meter verder waren allemaal alen (lange, dunne, vissen) Met het lokken van een ei kwamen ze tevoorschijn en konden we ze aaien/vasthouden. Voor zover dat kan, wat een glibberige beesten zijn dat! Heel gek. Maar weer een ervaring rijker ;)
Toen zijn we doorgereden naar een klein strandje met prachtig uitzicht waarvan ik de naam even kwijt ben (het leek op tanise) Paar foto'tjes gemaakt en uiteindelijk neergeploft op het strand in Liang. Super mooi! Het lijkt wel of de stranden steeds mooier worden. Lekker gezwommen en gekletst. We waren 12 uur thuis dus nog de hele dag voor ons, toch nog een voordeel zo vroeg opstaan.

Rond 6 uur 's avonds werden Oriana en ik opgepikt om een nachtje door te brengen bij familie van Oriana. Lekker gegeten, naar het Pattimura park geweest waar een soort van bandje was, geslapen en weer naar de kerk geweest.

Morgen ochtend weer vroeg eruit (5 uur) want dan ga ik mee de ouders van Kim en Oriana ophalen van het vliegveld. En lekker een weekje vrij van stage!

De tijd gaat sneller dan verwacht, ben al ruim een maand weg van thuis. De sfeer onderling is gezellig en aan het huis zijn we ook helemaal gewend.

Sommige foto's staan op mijn hyves.. Op deze site kunnen niet veel foto's.

Nog bijzonderheden daar? Zo gek dat we er hier niets van mee krijgen.. Tot de volgende keer weer. xx

Ps: Wel genieten he van elk zonnestraaltje dat door komt ;)

• 07 Maart 2010 - 12:05

Nuun:

Zie je wel....open riool, drolschollen en kwikvissen hahaha

kus

• 07 Maart 2010 - 13:34

Lisanne:

Heyy Kar,

Wat een geweldige verhalen weer. Moet je nagaan nu kun je er al een boek over schrijven over al jullie belevenissen. super hoor. ik ga nu even je foto's bekijken op je hyves. :) Ben weer benieuwd naar je volgende verhaal. En genietse van je honden eten, lekker zwemmen in de zee, stage lopen, nieuwe mensen ontmoeten enz.. liefss lies

• 07 Maart 2010 - 17:23

Rian:

Waaaah die vissen, haha bah! Leuk verhaal weer Kar!
    xxx

• 08 Maart 2010 - 13:46

Uncle Alfaris:

Astaganaga.
    Al helemaal ingeburgerd zo te lezen...haha
    Nog effe dan zijn jullie
    héél de molukken door gereisd..hebat é

Geen kans om naar Ceram te gaan, dat is wel 2 uurtjes met de veerboot, maar nu je er toch bent....

Vind het maar knap hoor,dat jullie je daar nog steeds staande weten te houden, ondanks alle ergenissen...
    maar jullie maken ook véél leuke dingen mee...

Houden jullie je daar maar aan vast, dan kunnenjullie het wel nog een tijdje uithouden..

Jau dari mata, tapi dekat di hati....

• 29 Maart 2010 - 18:19

Marcel Latupeirissa:

Leuk Karlien, ik val middenin dit verhaal maar t moets vast een hele ervaring zijn. Hoe lang zit je daar?
    Groet , Marcel Latupeirissa (da's oorspronkelijk kampong Haria-Saparua)