Niet zo'n leuke start in Ambon stad - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Karlien Roelse - WaarBenJij.nu Niet zo'n leuke start in Ambon stad - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Karlien Roelse - WaarBenJij.nu

Niet zo'n leuke start in Ambon stad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karlien

06 Februari 2010 | Indonesië, Ambon

Hey!!

Weer even snel voor de computer gekropen, kan het echt niet laten. Vooral niet omdat het afscheid me woensdag toch zwaar viel en zeker niet nu duidelijk is geworden dat er niet zoveel geregeld is voor ons. Er zou een huis geregeld worden maar dit is niet gebeurd. We zitten nu in een klein hotel waar we toch goed voor betalen. En leven uit je koffer is ook niet zo leuk! Dus zijn we hard op zoek naar een echt huis, al blijkt dat nog al moeilijk te zijn want er zijn gezinnen die al uit het huis moeten zijn maar er gewoon in blijven zitten.
Voor ons lijkt het alsof we vast zitten. Maar er komt vast een oplossing! En anders even een uitstapje naar Natsepa ofzo. Een andere plaats.

De vlucht naar Ambon ging wel heel goed. Iets meer turbelentie maar helemaal niet erg. Tijdens die vlucht hebben we ook een Molukse Nederlander ontmoet, zijn broer heeft dat resort op Natsepa, we zijn altijd welkom dus wie weet! Eindelijk waren we dan geland op het vliegveld Pattimura op Ambon. We werden opgehaald door 4 mensen in een mooi busje. De weg naar de stad was ook erg mooi langs het water!
Vanmiddag zijn we naar het Amplaz winkelcentrum gegaan met Ibu Irene, zij is echt lief en regelt veel voor ons voor zover dat kan.
Ze kijken ons zooooooooo aan! Gewoon eng, vragen of ik getrouwd ben en ze zeggen dat ik zo wit en zo lang ben haha! Ze kijken vast hun ogen uit. Zelfs de kindjes kijken ons zo aan van huh die is wit! Ook komen er kindjes langs met hun handje opgehouden om geld, dit vinden we wel heel zielig om te zien!! Maar daar moeten we maar aan wennen. Net als de warmte.
Morgen wordt voor ons de was gedaan en gaan we misschien naar het strand.
Alleen in bikini liggen zit er dus niet bij, gewoon in een hempje en een broekje.

Nouja hier laat ik het weer even bij! Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Groetjes allemaal!! xx

• 06 Februari 2010 - 08:30

S:

Kayyy!
    Minder om te lezen zeg van jullie huisje! Hopelijk komt alles snel goed! Succes!

• 06 Februari 2010 - 08:34

Desi:

Kar,
    hopelijk wordt t snel geregeld. want dat is wel minder! En de voetbal gaat gewoon door hoor haha! Succes XX

• 06 Februari 2010 - 08:43

An:

Lieve klien!
    Fijn om te horen dat de vlucht allemaal goed is gegaan!Heb je mijn smsje nog gehad? Sorry dat ik je niet meer gebeld heb vlak voor je vertrek!Ik hoop voor jullie dat er snel een oplossing komt en dat jullie in een echt huis kunnen!

Liefs An.

• 06 Februari 2010 - 11:22

Mirjam:

Hay,

Leuk om je verslagje te lezen, maar goed dat ik niet mee ben haha !
    Hopelijk vinden jullie snel een fijn plekje.
    Geniet ervan,

Liefs Mirjam

• 06 Februari 2010 - 17:18

Fransgall:

oh, shiiit das wel minder om te lezen.... hopelijk wordt er snel voor wat optimalers gezorgd :)

liefs,

• 06 Februari 2010 - 20:32

Marinho&Chevaro:

Tante Karliennnnnnn,

Alles komt goed, geniet maar van alles en een dikke poloh van ons!

• 07 Februari 2010 - 14:03

Rian:

Hee Kar!
    Dat klinkt nog niet helemaal optimaal, maar je moet maar zo denken: het kan alleen maar beter worden!
    Je verhaal over die kindjes en de mensen die je zo aanstaren herken ik helemaal van Suriname, dat hadden wij daar ook. gek is dat hè?! Nou ik mail/sms je wel verder....
    Succes en plezier!

• 07 Februari 2010 - 17:23

Petje:

Hay kind hopelijk dat alles snel wordt geregeld voor jullie. Dikke kus van ons. THE GOLDEN GIRL.S xxx

• 07 Februari 2010 - 21:14

Tam:

Hey Kar!

Leuk om even wat van je reis te lezen. Het is nog niet zo'n beste start begrijp ik.. Maar er komt binnenkort vast een oplossing, even hoop houden ;-)! Heel veel succes en ik hou je site in de gaten.

Kus

PS: groetjes aan Ori

• 17 Februari 2010 - 14:23

Anita Van Ome Lou:

Ha meis!

Vandaag een dagje vrij,zat op de computer en kwam toen je adres tegen waar we je op kunnen volgen......echt fun.Je moet wel een beetje uit kijken met vreemde mannen,zeker als ze niet zo goed kunnen rijden. Dikke kus en tot schrijvens.